Όταν σκέφτεστε να κάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο, φαντάζεστε τη γραμμή αναζήτησης Google ή τη γραμμή αναζήτησης TikTok; Αν είναι το πρώτο, μπορεί να μείνεις πίσω στις τάσεις. Επειδή ενώ βελτιστοποιείτε το περιεχόμενό σας για το Google, οι νεότερες γενιές στρέφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αναζητήσουν πληροφορίες. Σχεδόν το 40% στην πραγματικότητα. Πρέπει όμως αυτές οι πληροφορίες να επηρεάσουν τη στρατηγική περιεχομένου σας; Και είναι αυτό απλώς μια τάση ή οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης γίνονται πραγματικά οι νέες μηχανές αναζήτησης;

Ποια είναι η ελκυστικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως μηχανή αναζήτησης;

Με το Διαδίκτυο να είναι τόσο χαοτικό όσο είναι, οι νέοι (και ιδιαίτερα το Gen Z) χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως τρόπο για να βρουν εύκολα αυτό που αναζητούν. Τι ψάχνουν λοιπόν ; Γνήσιο περιεχόμενο. Βίντεο που δημιουργήθηκαν από πραγματικούς ανθρώπους που μοιράζονται τις εμπειρίες τους σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα, προϊόν ή υπηρεσία.

Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων γίνονται οι νέες μηχανές αναζήτησης
Παράδειγμα επηρεαστών Instagram (αριστερά) και TikTok (δεξιά).

Αλλά και οι νέοι αγαπούν το σύντομο περιεχόμενο. Τόσο το TikTok όσο και το Instagram έχουν ένα όριο στη διάρκεια των βίντεο, πράγμα που σημαίνει ότι αποκτάτε περισσότερο σχετικό περιεχόμενο σε σύντομο χρονικό διάστημα. Απλά σκέψου το. Θα προτιμούσατε να χτενίσετε έναν τοίχο κειμένου που είναι τα αποτελέσματα αναζήτησης Google ή να παρακολουθήσετε ένα βίντεο λιγότερο από ένα λεπτό; Το τελευταίο είναι σίγουρα πιο αποτελεσματικό.

Πόσο σημαντικά είναι τελικά τα social media;

Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, πρέπει να δούμε ορισμένα στοιχεία. Ας ξεκινήσουμε με το πιο προφανές: πόσοι άνθρωποι χρησιμοποιούν ούτως ή άλλως τα social media; Η απάντηση: περίπου το 56% του συνολικού πληθυσμού του πλανήτη. Που είναι πάνω από το μισό, αλλά όχι πολύ. Ο μέσος άνθρωπος ξοδεύει 2 ώρες και 25 λεπτά στα social media κάθε μέρα . Επομένως, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχουν οφέλη από την παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εταιρεία. Ωστόσο, σε σύγκριση με τις εκπληκτικές 6 ώρες και 37 λεπτά που ξοδεύουν οι άνθρωποι στο Διαδίκτυο , μπορεί να πιστεύετε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι τόσο πολύτιμα όσο η ύπαρξη ιστότοπου και η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης.

Κατά τη διάρκεια του YoastCon 2023, ο ειδικός SEO Jes Scholz μίλησε επίσης για τη σημασία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο σημερινό τοπίο αναζήτησης. Κατά τη διάρκεια αυτής της ομιλίας, εξήγησε γιατί, στη σημερινή εποχή, πρέπει να κάνετε βελτιστοποίηση πέρα ​​από την αναζήτηση. Δείτε ένα σύντομο απόσπασμα της ομιλίας της εδώ:

Η εμπιστοσύνη προχωρά ακόμη περισσότερο

Δεν είναι όμως μόνο οι πωλήσεις. Έρευνες έχουν δείξει ότι η εικόνα της μάρκας γίνεται όλο και πιο σημαντική για τους καταναλωτές. Το 2022, οι καταναλωτές δήλωσαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για να αγοράσουν από μια μάρκα που εμπιστεύονται και ποιος καλύτερος τρόπος για να χτίσουν αυτήν την εμπιστοσύνη από τη χρήση του TikTok ή του Instagram, μιας εφαρμογής που απαιτεί από τις επιχειρήσεις να δείχνουν τα πρόσωπα πίσω από την εταιρεία τους; Έτσι, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να μην είναι ο κύριος χώρος σας, μπορεί σίγουρα να είναι καλός για να αφήσετε θετική εντύπωση στο κοινό σας.

Όταν το σκέφτεστε πραγματικά, είναι τόσο περίεργο που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνονται πιο δημοφιλή ως μηχανή αναζήτησης όταν το Google έχει γίνει περισσότερο σαν κοινωνικό δίκτυο; Πριν από μερικά χρόνια, η Google άρχισε να αλλάζει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας τους. Και μία από αυτές τις αλλαγές ήταν η μετάβαση από κείμενο σε οπτικό. Έχετε παρατηρήσει ότι όταν κάνετε αναζήτηση στο Google, εμφανίζονται περισσότερα οπτικά αποτελέσματα; Βίντεο, εικόνες, κριτικές με συνημμένες φωτογραφίες. Αντί για έναν τοίχο κειμένου που κανείς δεν θέλει, η Google σας δείχνει τώρα την αυθεντικότητα.

Και σε κάνει να αναρωτιέσαι: αν η Google πιστεύει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αρκετά μεγάλη απειλή που άλλαξαν τον θεμελιώδη τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η Google, θα έπρεπε;

Όλα αλλάζουν

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνονται μηχανές αναζήτησης, η συνομιλητική αναζήτηση κερδίζει δημοτικότητα και τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης κυριαρχούν στο διαδίκτυο … Όλη αυτή η αλλαγή μπορεί να είναι τρομακτική. Τα καλά νέα? Δεν είσαι μόνος σε αυτό το συναίσθημα. Εάν αισθάνεστε καταβεβλημένοι ή κουρασμένοι λόγω του μεταβαλλόμενου διαδικτυακού κόσμου (παρόλο που πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το σύνθημα «η μόνη σταθερά είναι η αλλαγή» στον ιστότοπό τους, άρα πραγματικά, τι περιμένατε;), τότε το ίδιο κάνουν και πολλοί άλλοι άνθρωποι. Και αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να προτιμούν να εξακολουθείτε να κάνετε τα πράγματα με τον παλιό τρόπο.

Η αλλαγή της στρατηγικής σας είναι ακόμη μια επιλογή;

Αλλά ας είμαστε ρεαλιστές: πολλές εταιρείες θα ακολουθήσουν τα βήματα της Google. Θα χρησιμοποιήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις νέες λειτουργίες της Google για να παραμείνουν στο παιχνίδι. Και εκείνοι οι άνθρωποι που επίσης αισθάνθηκαν καταβεβλημένοι ή κουρασμένοι; Έχουν συνηθίσει τις νέες λειτουργίες. Έτσι, αν και μπορεί να μην ακούγεται διασκεδαστικό να μάθετε έναν νέο τρόπο επιχειρηματικής δραστηριότητας, είναι ο μόνος τρόπος για να προχωρήσετε. Ή να μετακινηθείτε καθόλου. Ευτυχώς, μπορείτε πάντα να προσλάβετε ένα νεαρό άτομο για να σας βοηθήσει να περιηγηθείτε στο εξαιρετικά εθιστικό τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.