O ρόλος του Domain Name στην κατασκευή της ιστοσελίδας

domain name

Έχουν γραφτεί κατά καιρούς πολλά για το ποιο είναι το κατάλληλο Domain Name στην κατασκευή της μιας ιστοσελίδας.

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι πρέπει να είναι απλό και περιγραφικό ώστε όταν δεν έχουμε άλλα στοιχεία να δώσουμε προφορικά για την ιστοσελίδα μας, να μην μας ρωτά κάποιος “πώς γράφεται”.

 

Δεν είναι λάθος, αλλά οι χρήστες πια που πραγματοποιούν αναζητήσεις δεν δίνουν σημασία στο domain name και τις περισσότερες φορές που θα πείτε σε κάποιον το Domain σας, αντί να το πληκτρολογήσει στο Address Bar του Browser, θα το γράψει στην αναζήτηση του Google κατά το 95%.

Το αποτέλεσμα θα είναι να πάρει μια πληθώρα από αποτελέσματα στα οποία δεν θα σας βρει. Θα προκύψει ένα τεράστιο μπέρδεμα με τηλέφωνα πίσω “για ξανά πες μου ή πιο από όλα είναι κ.τ.λ”.

Τομείς – καταλήξεις Domain Name

Ένα άλλο ζήτημα στην επιλογή του ονόματος είναι το σε ποιες αναζητήσεις (τομείς) θέλουμε να εμφανιζόμαστε, π.χ (.com, .gr, .org,.net).

Ως γνωστό οι μηχανές αναζήτησης αντιλαμβάνονται από τις ρυθμίσεις των χρηστών από ποια χώρα γίνετε η αναζήτηση, και προσπαθούν να παρουσιάσουv αποτελέσματα σύμφωνα με την χώρα στην οποία γίνετε η αναζήτηση.

Παράδειγμα όταν απευθύνεστε στην Ελλάδα καλό θα είναι να χρησιμοποιήσετε μία κατάληξη σε (.gr).

Επί σεις μία καλή κίνηση όσον αφορά το SEO, στην περίπτωση του παραπάνω παραδείγματος με στόχευση στην Ελλάδα, δεν αρκεί μόνο το όνομα να είναι σε (.gr) άλλα και ο Srever στον οποίο θα φιλοξενηθεί η ιστοσελίδα μας να είναι Ελληνικός.

Όνομα ιστοσελίδας

Πάρα πολλές φορές όσοι κατασκευάζουν ιστοσελίδες αντιμετωπίζουν το μεγάλο πρόβλημα με τον πελάτη, ο οποίος θεωρεί ότι το όνομα της ιστοσελίδας είναι σαν την ταμπέλα του καταστήματος. Σας έχω νέα. Δεν είναι ακριβώς έτσι.

Το όνομα παίζει πλέον τεράστιο ρόλο για την εξέλιξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Και όποιος αμφισβητεί την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης αρκεί να λάβει σοβαρά τον παρακάτω αλγόριθμο.

Καλύτερο αποτέλεσμα στις αναζητήσεις για λέξεις κλειδιά σχετικά με την ιστοσελίδα = περισσότερους επισκέπτες = περισσότεροι δυνητικοί πελάτες = περισσότερες πωλήσεις = επιπλέον χρήματα στην τσέπη σας.

Καταλήγουμε ότι η επιλογή του ονόματος γίνεται με τα παρακάτω βήματα:
  1. Το domain πρέπει να περιέχει τουλάχιστο μια λέξη κλειδί που θα χρησιμοποιηθεί αργότερα.
  2. Αν ο ανταγωνισμός για αυτή τη λέξη σε συνδυασμό με το εύρος γεωγραφικής περιοχής είναι μεγάλος,  πρέπει να συνδυαστεί και με τοπωνύμιο π.χ (www.souvlakia-volos.gr).
  3. Η ποιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης το Google εξετάζει τον τομέα παλαιότητα της ιστοσελίδας ώστε να φέρει την ιστοσελίδα σε καλύτερη θέση. Για να ανταγωνιστείτε ένα ένα παλαιότερο domain κατοχυρώστε για περισσότερα από 2 χρόνια το Domain σας.
  4. Η Google θεωρεί ότι ένα Domain με μεγάλη διάρκεια κατοχύρωσης είναι ένα πολύ καλό domain που δεν θα χαθεί σε 2 χρόνια.
  5. Μην δίνετε τόσο σημασία στις ταμπέλες. Αυτές μπορείτε να τις τοποθετήσετε μέσα στην ιστοσελίδα σας. Δώστε περισσότερη σημασία στις λέξεις κλειδιά οι οποίες θα πρέπει να περιέχει το Domain.

Και πάνω από όλα αν καταλήξατε μετά από έρευνα σε ένα κατασκευαστή ιστοσελίδας, που κρίνετε ότι θα κάνει το καλύτερο για εσάς ακολουθείστε τις συμβουλές του.

Είναι σπάνιο ένας επαγγελματίας να μην θέλει οι ιστοσελίδες που κατασκευάζει να έχουν καλά αποτελέσματα.