Η ανάθεση όλου του μάρκετινγκ για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας σε ένα μόνο κανάλι πολυμέσων είναι παράλογη, ανεξάρτητα από το πόσο καλά λειτουργεί τώρα. Οι πλατφόρμες και τα συμφέροντα των καταναλωτών αλλάζουν πάντα και αν αυτό το κανάλι σταματήσει να λειτουργεί, θα μπορούσε να σας αφήσει σε δύσκολη θέση.

Η καλύτερη προσέγγιση είναι να αναπτύξετε μια στρατηγική μάρκετινγκ που να ενσωματώνει τα μηνύματα, την προσέγγιση και την παρακολούθηση των πελατών σας σε πολλές πλατφόρμες πολυμέσων . Ενώ υπάρχουν πολλά αποτελεσματικά κανάλια μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης που πρέπει επίσης να ακολουθήσετε, αυτό το άρθρο θα επικεντρωθεί στα διαδικτυακά.

Ακολουθούν τα τρία βασικά βήματα για αποτελεσματικό διαδικτυακό μάρκετινγκ, με μερικές θεμελιώδεις ιδέες για να ξεκινήσετε με το καθένα.

 

1. Προσέξτε

Η παρακολούθηση στο διαδίκτυο μπορεί να είναι μια πρόκληση. Θα χρειαστεί να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό, να μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε διαφορετικές πλατφόρμες και να αποδεικνύετε την αξία των προϊόντων σας στους πελάτες.   

Τα καλά νέα είναι ότι η χρήση πολλαπλών καναλιών αυξάνει τις ευκαιρίες σας για αλληλεπίδραση με πελάτες και προοπτικές. 

Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να επισημάνετε την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο:

Διαφημίσεις μηχανών αναζήτησης – επί πληρωμή και δωρεάν

Όταν οι χρήστες πραγματοποιούν αναζήτηση στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο όπως το Google, το Bing ή το Yahoo, μπορείτε να πληρώσετε για διαφημίσεις που θα εμφανίζονται με βάση τους όρους που αναζητούν. Αυτές οι διαφημίσεις είναι συνήθως πληρωμή ανά κλικ (ΔΕΗ) , δηλαδή πληρώνετε μόνο όταν οι χρήστες κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας. Μπορείτε επίσης να ορίσετε προϋπολογισμούς για να μην κάνετε υπερβολικές δαπάνες. 

Βρείτε το διαδικτυακό σας μίγμα μάρκετινγκ: Εργαλεία που χρειάζεστε για να πετύχετε

Μπορείτε επίσης να καταχωρίσετε τα προϊόντα σας χωρίς χρέωση στις Αγορές Google με μια δωρεάν επέκταση WooCommerce που ονομάζεται Λίστες και διαφημίσεις Google . Αυτή η επέκταση σάς επιτρέπει να συνδέσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα με το Google Merchant Center και το Google Ads, ώστε να μπορείτε να δημιουργήσετε καμπάνιες από τον πίνακα ελέγχου του WooCommerce. 

Διαφημίσεις προβολής και βίντεο

Οι διαφημίσεις σε κανάλια ροής βίντεο όπως το YouTube και το Twitch μπορούν να σας βοηθήσουν να προσέξετε την επωνυμία σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το Google Ads και άλλα δίκτυα για να δημιουργήσετε διαφημίσεις προβολής σε διάφορους ιστότοπους και πλατφόρμες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. 

Αυτοί οι τύποι διαφημίσεων τείνουν να έχουν χαμηλότερη απόδοση λόγω της σχετικά απρόσωπης φύσης τους, αλλά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αναγνωριστεί η επωνυμία σας και να προβληθούν από άτομα που δεν έχουν ακούσει ποτέ για την επιχείρησή σας.

Διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Όλα τα μεγάλα κοινωνικά δίκτυα προσφέρουν ένα σύστημα διαφήμισης επί πληρωμή. Το καθένα έχει τις προκλήσεις και τα οφέλη του. Ορισμένα είναι ευκολότερα στη χρήση για να προσεγγίσουν οργανικά τους πελάτες, χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψουν τόσο χρόνο και χρήμα, ενώ άλλοι το κάνουν πιο δύσκολο. 

Το καλύτερο χαρακτηριστικό του καθενός είναι ότι μπορείτε να στοχεύσετε και να στοχεύσετε ξανά τους πιο πιθανούς πελάτες και προοπτικές σας . Επικεντρωθείτε στο να αξιοποιήσετε στο έπακρο μερικές πλατφόρμες πριν προσπαθήσετε να αντιμετωπίσετε πάρα πολλές. 

Ένας από τους καλύτερους τρόπους στόχευσης ατόμων είναι η χρήση παρόμοιου κοινού . Αυτά τα είδη κοινού χρησιμοποιούν διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την τρέχουσα βάση πελατών, τη λίστα email ή την επισκεψιμότητα ιστότοπου. Δεδομένου ότι αυτά τα άτομα έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για το προϊόν σας, οι διαφημιστικές καμπάνιες που χρησιμοποιούν παρόμοιο κοινό είναι πιθανό να έχουν υψηλότερο ποσοστό μετατροπών από άλλους τύπους διαφημίσεων.

SEO

Εάν δεν θέλετε να πληρώνετε για διαφημίσεις, μπορείτε επίσης να μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), ώστε ο ιστότοπός σας να εμφανίζεται στα δωρεάν αποτελέσματα αναζήτησης. Χρησιμοποιώντας έξυπνα επιλεγμένες λέξεις -κλειδιά και ποιοτικό περιεχόμενο που στοχεύει στις ανάγκες, τις ερωτήσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες σας, έχετε την ευκαιρία να εμφανιστείτε όταν οι άνθρωποι σας αναζητούν!

Το SEO απαιτεί χρόνο, οπότε μην περιμένετε άμεσα αποτελέσματα. Είναι όμως ένας οικονομικά αποδοτικός τρόπος δημιουργίας επισκεψιμότητας χωρίς μεγάλο διαφημιστικό προϋπολογισμό. Μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς να ξεκινήσετε με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης . 

2. Μετατρέψτε την κίνηση σε πελάτες

Δεν έχει σημασία πόσες επισκέψεις θα έχετε αν δεν μπορείτε να τις μετατρέψετε σε κάτι πολύτιμο για την επιχείρησή σας. Τελικά, όλα τα κανάλια μάρκετινγκ θα πρέπει να κατευθύνονται σε ένα κεντρικό σημείο: τον ιστότοπό σας. Από εκεί και πέρα, όλα έχουν να κάνουν με τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας για τη μετατροπή των περιστασιακών επισκεπτών σε πελάτες που πληρώνουν. Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι αυτό που το κάνει να συμβεί. Αυτό σημαίνει:

  1. Καλές φωτογραφίες προϊόντων
  2. Υπέροχο αντίγραφο πωλήσεων
  3. Μια σαφής παρουσίαση
  4. Μια φιλική προς το χρήστη διαδικασία
  5. Δελεαστικές παροτρύνσεις για δράση

Ο ιστότοπός σας πρέπει να εκπληρώνει αυτό που υπόσχεται ανεξαρτήτως του ποιο κανάλι μέσων έφερε το άτομο εκεί. 

3. Παρακολούθηση

Όπως λέει και η γνωστή παροιμία, «Η περιουσία βρίσκεται στη συνέχεια». Ανεξάρτητα από το είδος της επιχείρησής σας, η παρακολούθηση δυνητικών πελατών και πελατών είναι το κλειδί για την επίτευξη της μεγάλης ανάπτυξης που αναζητάτε.

Για επιχειρήσεις που βασίζονται σε άμεση ικανοποίηση και άμεσες ανάγκες, η παρακολούθηση σάς επιτρέπει να πουλάτε στους πελάτες ξανά και ξανά – όχι μόνο μία φορά. Για επιχειρήσεις με μεγαλύτερο κύκλο πωλήσεων, ακολουθείται ο τρόπος με τον οποίο θα τις μετατρέψετε από επισκέπτες που ήραν στην ιστοσελίδα από περιέργεια, σε ενθουσιώδεις αγοραστές.

Ορισμένα κανάλια πολυμέσων περιλαμβάνουν μεθόδους παρακολούθησης, αλλά πολλά όχι. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει τρόπος παρακολούθησης σε μια διαφήμιση προβολής ή μια διαφήμιση βίντεο. Τελικά, πρέπει να κατευθύνετε τους ανθρώπους σε πλατφόρμες όπου μπορείτε να έχετε πιο εξατομικευμένες συνομιλίες και να δημιουργήσετε μια συνεχή σχέση μάρκετινγκ. 

Άμεσο μήνυμα

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για πιο εξατομικευμένη επικοινωνία με τις προοπτικές σας, ειδικά μέσω άμεσων μηνυμάτων. Μπορεί να εξανθρωπίσει τις εταιρείες και να δημιουργήσει μια συναισθηματική σύνδεση μεταξύ δυνητικών πελατών και της επιχείρησής σας – και συμμετέχοντας σε αυτό, το άτομο συναινεί να επικοινωνήσει μαζί σας. 

Email Marketing

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι ίσως το καλύτερο φόρουμ για συνεχή παρακολούθηση μάρκετινγκ . Μπορείτε να στείλετε ειδικά και κουπόνια σε ολόκληρη τη λίστα σας και στοχευμένα μηνύματα σε συγκεκριμένα τμήματα ή άτομα. 

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για να αντιμετωπίσετε κρίσιμες ανάγκες όπως εγκαταλελειμμένα καροτσάκια, ακυρωμένες παραγγελίες, ερωτήσεις που υποβάλλονται μέσω των διαδικτυακών σας φορμών και άλλα θέματα εξυπηρέτησης πελατών. Ο καλύτερος τρόπος για να διαχειριστείτε αυτές τις απαντήσεις είναι να τις αυτοματοποιήσετε ώστε να λειτουργούν μόνοι τους.

Βρείτε το διαδικτυακό σας μίγμα μάρκετινγκ: Εργαλεία που χρειάζεστε για να πετύχετε

Το MailPoet ενσωματώνεται απρόσκοπτα στο WooCommerce, επιτρέποντάς σας να εκτελείτε τέτοιου είδους εργασίες. Μπορείτε να επιτρέψετε στους αγοραστές να επιλέξουν τη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας στη σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς – η καλύτερη στιγμή για να το ζητήσετε, επειδή οι πελάτες δεσμεύονται ήδη για μια αγορά και είναι πιθανό να θέλουν να ακούσουν περισσότερα από την εταιρεία σας.

Μόλις επιλέξουν, μπορείτε να συνεχίσετε να στέλνετε προσφορές, προσφορές και πολύτιμο περιεχόμενο.

Παρακολούθηση και επανακαθορισμός στόχων

Η παρακολούθηση σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε πιο αποτελεσματικά τους μελλοντικούς πελάτες καθώς και τους υπάρχοντες. Χρησιμοποιήστε τα διαθέσιμα εργαλεία σε οποιοδήποτε κανάλι πολυμέσων χρησιμοποιείτε για να στοχεύσετε ξανά διαφημίσεις σε συγκεκριμένο κοινό, να πουλήσετε ξανά σε προηγούμενους αγοραστές και να κατανοήσετε καλύτερα τους πελάτες σας.

Ενώ όλες οι πλατφόρμες διαφήμισης χρησιμοποιούν κάποια μορφή ετικέτας παρακολούθησης, έχουν διαφορετικά ονόματα. Στο Google Analytics και το Google Ads, αναφέρονται ως ετικέτες παρακολούθησης . Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, το Twitter και το TikTok τα ονομάζουν pixel . Οι υπηρεσίες μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μερικές φορές τις αποκαλούν web beacons και τις χρησιμοποιούν για να παρακολουθούν τα δεδομένα μετατροπής και κλικ.

Σημείωση : Από τον Σεπτέμβριο του 2021, η ενημέρωση iOS15 της Apple θα φορτώσει εκ των προτέρων αυτούς τους φάρους ιστού ή τα εικονοστοιχεία στα εισερχόμενα email, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι έμποροι χρησιμοποιούν αυτές τις μετρήσεις.

Η χρήση της παρακολούθησης για να στοχεύσετε ξανά τους πελάτες σας θα σας βοηθήσει να παραδώσετε πιο σχετικά μηνύματα μάρκετινγκ, να τους υπενθυμίσετε τα προϊόντα σας και να βελτιώσετε τις μετατροπές σας. 

Εξυπηρέτηση πελατών

Τέλος, το πιο προσωπικό από όλο το μάρκετινγκ συμβαίνει όταν επικοινωνείτε απευθείας με τους πελάτες σας μέσω email ή ζωντανής συνομιλίας. 

Άμεση επικοινωνία η μεγάλη αυτή στιγμή:

  • Προσφέρετε μια άψογη εξυπηρέτηση. 
  • Να είστε φιλικοί. 
  • Να είστε χρήσιμοι. 
  • Λύστε προβλήματα. 
  • Απαντήστε σε ερωτήσεις. 
  • Να είστε προληπτικοί. 
  • Βρείτε χρόνο. 
  • Δώστε προτεραιότητα στον πελάτη. 

Η κορυφαία υπηρεσία θα βελτιώσει σημαντικά όλες τις άλλες προσπάθειές σας για παρακολούθηση. 

Συνέχισε να πειραματίζεσαι 

Το επιτυχημένο μάρκετινγκ αφορά μόνο τον πειραματισμό , τη μέτρηση και τη βελτίωση . Θυμηθείτε, δεν αφορά μόνο την επισκεψιμότητα στο κατάστημά σας. Πρέπει να βελτιστοποιήσετε τις σελίδες των προϊόντων σας για μετατροπές και να εφαρμόσετε εργαλεία που μπορούν να ακολουθήσουν τους επισκέπτες για να τους μετατρέψουν σε πελάτες. 

Τα περισσότερα καταστήματα πρέπει να χρησιμοποιούν μια ποικιλία πλατφορμών για να καλύψουν τις ανάγκες από την πρώτη εντύπωση σε έναν δυνητικό πελάτη έως τη συνέχεια μετά από μια ολοκληρωμένη πώληση. Μην βασίζεστε πολύ σε καμία πηγή και είστε ανοιχτοί στο να δοκιμάσετε νέα πράγματα!

Ζητήστε περισσότερες συμβουλές

 

WRITTEN BY DAN MAGILL