Η Google βρίσκεται στη διαδικασία κυκλοφορίας της ενημέρωσης συστήματος «χρήσιμου περιεχομένου» του Δεκεμβρίου 2022 , η οποία ξεκίνησε στις 5 και γίνεται πιο ορατή στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η εταιρεία εκτιμά ότι θα χρειαστούν περίπου δύο εβδομάδες για να κυκλοφορήσει πλήρως.

Google Σύστημα Χρήσιμου Περιεχομένου

Το σύστημα χρήσιμου περιεχομένου δημιουργεί ένα σήμα που χρησιμοποιείται από τα αυτοματοποιημένα συστήματα κατάταξης της Google για να παρέχει στους χρήστες αυτό που θεωρεί πιο πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο «γραμμένο από άτομα, για άτομα» στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτή η συγκεκριμένη ενημέρωση βελτιώνει τον ταξινομητή του συστήματος και λειτουργεί σε περιεχόμενο σε όλες τις γλώσσες.

Το σύστημα σχεδιάστηκε για να επιβραβεύει περιεχόμενο όπου η Google καθορίζει ότι οι επισκέπτες είχαν μια ικανοποιητική εμπειρία και, αντίθετα, όταν οι επισκέπτες δεν βρίσκουν αυτό που αναζητούν, το περιεχόμενο δεν θα έχει εξίσου καλή απόδοση. Αυτό αποστάζεται σε ένα σήμα σε ολόκληρο τον ιστότοπο όπου τα συστήματα της Google προσδιορίζουν αυτόματα “περιεχόμενο που φαίνεται να έχει μικρή αξία, χαμηλή προστιθέμενη αξία ή με άλλον τρόπο δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε όσους κάνουν αναζητήσεις”.

Εάν η Google βρει σχετικά υψηλές ποσότητες μη χρήσιμου περιεχομένου σε έναν ιστότοπο, το υπόλοιπο περιεχόμενο του ιστότοπου δεν είναι τόσο πιθανό να έχει καλή απόδοση στην Αναζήτηση. Με αυτήν την εφαρμογή του συστήματος, το μη χρήσιμο περιεχόμενο είναι σαν δηλητήριο για τον υπόλοιπο ιστότοπο. Η Google είπε ότι η κατάργησή του θα μπορούσε να ενισχύσει την κατάταξη για το υπόλοιπο περιεχόμενο του ιστότοπου. Μπορεί να χρειαστούν μήνες για να επαναταξινομήσει η Google το περιεχόμενο ενός ιστότοπου ως χρήσιμο μετά την κατάργηση μη χρήσιμου περιεχομένου.

Η Google δημοσίευσε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πώς λειτουργεί ο ταξινομητής και τι σημαίνει για την κατάταξη:

Αυτή η διαδικασία ταξινομητή είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο μηχανικής μάθησης. Λειτουργεί παγκοσμίως σε όλες τις γλώσσες. Δεν είναι μια  μη αυτόματη ενέργεια  ούτε ενέργεια ανεπιθύμητης αλληλογραφίας. Αντίθετα, είναι μόνο ένα από  τα πολλά σημάδια που αξιολογεί η Google  για την κατάταξη του περιεχομένου.

Αυτό σημαίνει ότι κάποιο περιεχόμενο πρώτου χρήστη σε ιστότοπους που έχουν ταξινομηθεί ως μη χρήσιμο περιεχόμενο θα μπορούσε να εξακολουθήσει να έχει καλή κατάταξη, εάν υπάρχουν άλλα σημάδια που προσδιορίζουν αυτό το περιεχόμενο πρώτου χρήστη ως χρήσιμο και σχετικό με ένα ερώτημα. Το σήμα είναι επίσης σταθμισμένο. ιστότοποι με πολύ μη χρήσιμο περιεχόμενο ενδέχεται να παρατηρήσουν ισχυρότερο αποτέλεσμα.

Αυτή είναι η πρώτη σημαντική ενημέρωση σε χρήσιμο περιεχόμενο από τον Αύγουστο του 2022. Εκείνη την εποχή, η Google ενθάρρυνε τους ιδιοκτήτες ιστότοπων να επικεντρωθούν στη δημιουργία “περιεχομένου πρώτα από τους ανθρώπους”, σε αντίθεση με το περιεχόμενο που προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης. Οι ιδιοκτήτες ιστότοπων ενθαρρύνονται να ανατρέξουν στον οδηγό της Google για τη « Δημιουργία χρήσιμου, αξιόπιστου περιεχομένου με προτεραιότητα τους ανθρώπους », ο οποίος περιλαμβάνει δεκάδες ερωτήσεις για την αξιολόγηση του εάν το περιεχόμενο θα κριθεί χρήσιμο ή όχι.