Πριν από μερικές εβδομάδες, η Google ανακοίνωσε το Web Vital – ένα νέο σύνολο μετρήσεων για τη μέτρηση της ταχύτητας και της εμπειρίας των ιστότοπων. Την περασμένη εβδομάδα, η Google ανακοίνωσε ότι αυτές οι μετρήσεις θα περάσουν σε μια βασική ενημέρωση αλγορίθμου ως νέους τρόπους αξιολόγησης και κατάταξης ιστότοπων, με βάση την εμπειρία σελίδας που προσφέρουν. Αυτή η ενημέρωση πρόκειται να φτάσει κάποια στιγμή το 2021.

Το UX έχει σημασία τώρα

Το 2010, η Google ανακοίνωσε ότι θα λάβει υπόψη την ταχύτητα του ιστότοπου κατά τον καθορισμό της κατάταξης. Το 2018, η Google παρακολούθησε τον παράγοντα κατάταξης της ταχύτητας σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης για κινητά.

Τώρα, η Google ανακοινώνει μια νέα ενημέρωση που εξετάζει μια ποικιλία νέων ή ενημερωμένων μετρήσεων – σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες εμπειρίας χρήστη, για τη διαμόρφωση της ενημέρωσης της εμπειρίας σελίδας .

Η τελειότερη εμπειρία χρήστη σε μια σελίδα. Σε έναν ιδανικό κόσμο, θα κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο στα αποτελέσματα αναζήτησης και η αντίστοιχη σελίδα θα εμφανιστεί αμέσως. Αλλά όλοι ξέρουμε ότι αυτό είναι ένα όνειρο.

Με την πάροδο των ετών, οι σελίδες έχουν αυξηθεί μόνο στο μέγεθος, επίσης η δημοτικότητα του JavaScript τις έκανε πιο περίπλοκες και πιο δύσκολο να φορτωθούν. Ακόμη και με αστραπιαίες συνδέσεις στο Διαδίκτυο και ισχυρές συσκευές, η φόρτωση μιας ιστοσελίδας μπορεί να είναι ένα πρόβλημα.

Για τους χρήστες, η αναμονή για φόρτωση σελίδων μπορεί επίσης να είναι αγχωτική . Για να μην αναφέρουμε την ενοχλητική επιτόπια απόδοση που προσφέρουν ορισμένοι ιστότοποι που οδηγούν σε λάθος κλικ.

Για χρόνια, η βελτιστοποίηση της απόδοσης των ιστότοπων, σήμαινε κυρίως βελτιστοποίηση της ταχύτητας. Όμως οι χρόνοι φόρτωσης είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης. Ένα  άλλο μέρος πιο δύσκολο είναι να προσδιοριστεί και να μετρηθεί.

Μιλάμε για το πώς ένας χρήστης βιώνει όλες αυτές τις βελτιστοποιήσεις. Ο ιστότοπος μπορεί να είναι γρήγορος σύμφωνα με τις μετρήσεις, αλλά είναι πραγματικά γρήγορος για τους επισκέπτες; Έτσι, είναι καιρός να ρίξετε μια δραστική ματιά στην εμπειρία της σελίδας.

Σύμφωνα με την Google, «Οι υπέροχες εμπειρίες σελίδων επιτρέπουν στους χρήστες να κάνουν περισσότερα και να αλληλεπιδράσουν πιο βαθιά. Αντίθετα, μια κακή εμπειρία σελίδας θα μπορούσε να εμποδίσει ένα άτομο να μπορεί να βρει πολύτιμες πληροφορίες σε μια σελίδα. “

 

Εισαγωγή στο Web Vital

 

Στις αρχές Μαΐου 2020, η Google ανακοίνωσε το Web Vital – ένα σύνολο μετρήσεων που έχουν διερευνηθεί διεξοδικά, για να βοηθήσει όλους τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων να βελτιώσουν την εμπειρία των ιστότοπών τους. Μέσα σε αυτές τις νέες μετρήσεις, υπάρχει ένα υποσύνολο μετρήσεων που πρέπει να επικεντρωθεί κάθε κάτοχος ιστότοπου, τα λεγόμενα Core Web Vital.

Σύμφωνα με την Google, «Το Core Web Vital είναι ένα σύνολο μετρήσεων με επίκεντρο τον πραγματικό κόσμο, οι οποίες μετατρέπουν σε ποσοστό τις βασικές πτυχές της εμπειρίας του χρήστη».

Κάθε Core Web Vital εξετάζει ένα συγκεκριμένο κομμάτι του παζλ της εμπειρίας σελίδας και μαζί βοηθούν τόσο την Google όσο και τον ετους κατόχους να κατανοήσουν την πραγματικά αντιληπτή εμπειρία ενός ιστότοπου.

Το Core Web Vital είναι διαθέσιμο σε όλα τα εργαλεία της Google που μετρούν την εμπειρία της σελίδας.

Τα Core Web Vital θα εξελιχθούν με την πάροδο του χρόνου και ενδέχεται να προστεθούν νέα εν εύθετο χρόνο. Για το 2020, η Google εντόπισε τρία συγκεκριμένα σημεία εστίασης:

  • Φόρτωση,
  • Διαδραστικότητα,
  • Οπτική σταθερότητα.

Αυτά τα σημεία εστίασης αντιστοιχούν σε τρεις νέες μετρήσεις:

  • LCP ή μεγαλύτερο χρώμα περιεχομένου: Αυτή η μέτρηση υποδεικνύει πόσο χρόνο χρειάζεται για τη φόρτωση του μεγαλύτερου στοιχείου περιεχομένου που βλέπετε στη θύρα προβολής.
  • FID ή First Input Delay : Το FID εξετάζει πόσο καιρό χρειάζεται για να ανταποκριθεί ένα πρόγραμμα περιήγησης σε μια αλληλεπίδραση που ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον χρήστη (για παράδειγμα, κάνοντας κλικ σε ένα κουμπί)
  • CLS, ή αθροιστική αλλαγή διάταξης : Αυτή η νέα μέτρηση μετρά το ποσοστό της οθόνης που επηρεάζεται από την κίνηση – δηλ. Τα πράγματα μετακινούνται στην οθόνη;

 

Web Vital. Ένας νέος παράγοντας κατάταξης της Google

 

Τα νέα Core Web Vital έχουν ως στόχο να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την εμπειρία σελίδας του ιστότοπού σας (εικόνα Google)

Όπως βλέπετε, αυτές οι βασικές μετρήσεις δεν εξετάζουν απλώς πόσο γρήγορα φορτώνεται κάτι. Εξετάζουν επίσης πόσο καιρό χρειάζονται τα στοιχεία για να είναι έτοιμα προς χρήση. Η Αθροιστική Διάταξη είναι η πιο προνοητική σκέψη.

Αυτό δεν έχει καμία σχέση με την ταχύτητα, αλλά με την αποτροπή μιας κακής εμπειρίας χρήστη – όπως το πάτημα ενός λανθασμένου κουμπιού, επειδή μια διαφήμιση φορτώθηκε την τελευταία στιγμή. Σκεφτείτε πώς αισθάνεστε όταν συμβαίνει αυτό; Πολύ εξοργιστικό, σωστά;

Συνδυασμός νέων μετρήσεων με υπάρχοντες παράγοντες κατάταξης

Η κυκλοφορία του Web Vital ήταν αξιοσημείωτη από μόνη της, αλλά η Google ανέλαβε δράση αυτή την εβδομάδα. Η Google θα χρησιμοποιήσει αυτές τις νέες μετρήσεις – σε συνδυασμό με υπάρχοντες παράγοντες κατάταξης εμπειρίας-  για να βοηθήσει στην κατάταξη σελίδων.

Λάβετε υπόψη ότι η Google χρησιμοποιεί έναν άγνωστο αριθμό παραγόντων για την αξιολόγηση των ιστότοπων και την κατάταξή τους. Ορισμένοι παράγοντες έχουν μεγάλη βαρύτητα, αλλά οι περισσότεροι έχουν μικρότερο αντίκτυπο. Σε συνδυασμό, ωστόσο, αφηγούνται την ιστορία μιας ιστοσελίδας.

Τα νέα Web Vital συνδυάζουν διάφορους υπάρχοντες παράγοντες για να συνθέσουν τους παράγοντες κατάταξης της εμπειρίας της σελίδας:

  • Φιλικότητα για κινητά : ο ιστότοπός σας έχει βελτιστοποιηθεί για κινητά ;
  • HTTPS : χρησιμοποιεί ο ιστότοπός σας μια ασφαλή σύνδεση;
  • Παρενθετική χρήση: παραμένει ο ιστότοπός σας μακριά από δυσάρεστα αναδυόμενα παράθυρα;
  • Ασφαλής περιήγηση: είναι ο ιστότοπός σας ακίνδυνος για τους επισκέπτες;

Τώρα συνδέονται με πραγματικές κεντρικές μετρήσεις, όπως οι LCP, FID και CLS που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Σε συνδυασμό, αυτοί οι παράγοντες λαμβάνουν υπόψη όλα όσα βιώνει ένας χρήστης σε έναν ιστότοπο, για να προσπαθήσει να παρουσιάσει μια ολιστική εικόνα της απόδοσης του ιστότοπού σας, όπως την αντιλαμβάνεται η Google.

 

Web Vital. Ένας νέος παράγοντας κατάταξης της Google

 

Τα Core Web Vital συνδυάζονται με υπάρχοντες παράγοντες κατάταξης για να σχηματίσουν τους παράγοντες εμπειρίας σελίδας (εικόνα Google)

Φυσικά, αυτός είναι ένας άλλος τρόπος για να κατανοήσει η Google πόσο καλή είναι η τοποθεσία σας και ίσως να είναι εύκολο να υπερεκτιμήσετε τη σημασία αυτής της συγκεκριμένης ενημέρωσης. Εξακολουθεί να είναι αδύνατο να ταξινομηθεί ένας ιστότοπος με εξαιρετική εμπειρία χρήστη, αλλά με άθλιο περιεχόμενο.

Ενώ η ποιότητα του περιεχομένου σας εξακολουθεί να κυριαρχεί στην απόκτηση καλής κατάταξης, η απόδοση και η αντιληπτή εμπειρία που έχουν πλέον οι χρήστες έχουν επίσης παίξει ρόλο. Με αυτές τις μετρήσεις, η Google έχει βρει έναν τρόπο να συγκεντρώσει πολλές πληροφορίες που φωτογραφίζει τον ιστότοπό σας από όλες τις απόψεις.

 

Ενημέρωση εμπειρίας σελίδας Google το 2021

Η Google έχει συχνά κατηγορηθεί ότι δεν επικοινωνεί με το SEO και τους κατόχους ιστότοπων. Στο παρελθόν, έχουμε δει πολλές βασικές ενημερώσεις αλγορίθμων να εφαρμόζονται χωρίς μια λέξη από ένα Googler.

Σήμερα, ωστόσο, το Google εμφανίζεται πιο μπροστά από ποτέ. Σε περίπτωση ενημέρωσης της εμπειρίας σελίδας, η Google μας προειδοποιεί δύο φορές: μία με την ανακοίνωση των παραγόντων κατάταξης της εμπειρίας σελίδας και μία φορά έξι μήνες πριν από την έναρξη της ενημέρωσης το 2021.

Ανακοινώνοντας αυτόν τον τρόπο εκ των προτέρων, η Google δίνει στους κατόχους ιστότοπων, SEO experts και προγραμματιστές αρκετό χρόνο, για να προετοιμαστούν για αυτήν την ενημέρωση.

Υπάρχουν πολλά νέα εργαλεία για να αντιμετωπίσετε το πώς λειτουργούν αυτές οι μετρήσεις και πώς μπορείτε να βελτιώσετε τον ιστότοπό σας χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες.

Υπάρχει πολλά σημεία ως νέα τεκμηρίωση που πρέπει να εξεταστεί. Και μπορείτε να ξεκινήσετε τώρα. Κάποια στιγμή το επόμενο έτος, η Google θα σας ειδοποιήσει ότι η ενημέρωση θα κυκλοφορήσει σε έξι μήνες.

 

Δεν υπάρχουν πλέον απαιτήσεις AMP για τις κορυφαίες ειδήσεις

Μπορείτε να βρείτε ένα άλλο ενδιαφέρον tidbit σχετικά με την ενημέρωση της εμπειρίας σελίδας. Η Google δεν θα απαιτεί πλέον AMP για τη λήψη των σελίδων ειδήσεών σας στην ενότητα Δημοφιλέστερες ιστορίες.

Τώρα, οποιοσδήποτε καλοσχεδιασμένος ιστότοπος επικυρωμένος από τις Ειδήσεις Google, μπορεί να στοχεύει στην κορυφαία θέση. Η εμπειρία της σελίδας θα γίνει παράγοντας κατάταξης για τις κορυφαίες ειδήσεις, οπότε ο ιστότοπός σας θα είναι καλύτερος.

Νέα εργαλεία εμπειρίας σελίδας; Το έχεις!

Η Google έκανε τα πάντα για να κάνει κάθε κάτοχο ιστότοπου να προσαρμοστεί στις αλλαγές της εμπειρίας σελίδας. Νέα ή ενημερωμένα εργαλεία σάς βοηθούν να λάβετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Σας βοηθούν επίσης να κατανοήσετε τι σημαίνει αυτό.

Ξεκινήστε τις δοκιμές, ξεκινήστε τη βελτίωση!

Στο παρελθόν, η βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας για την εμπειρία και την ταχύτητα των χρηστών, έμοιαζε λίγο με την τυφλή πτήση. Δεν είχατε ποτέ πραγματικά καλές γνώσεις για το τι κάνει έναν ιστότοπο γρήγορο και τι κάνει κάποιον να αισθάνεται γρήγορα.

Με τα χρόνια, η Google είδε την ανάγκη για καλές μετρήσεις και άκουσε τις κραυγές των χρηστών που χρειάζονται εύχρηστους, ασφαλείς και γρήγορους ιστότοπους.

Ανακοινώνοντας αυτές τις μετρήσεις – και χαρακτηρίζοντας τις ως παράγοντες κατάταξης -, η Google καθιστά την εμπειρία της σελίδας μετρήσιμη και θεωρεί ότι είναι αρκετά χρήσιμη για να κρίνει τους ιστότοπους.

Θυμηθείτε, η ενημέρωση δεν θα κυκλοφορήσει νωρίτερα από το 2021, αλλά τα εργαλεία είναι εκεί, ώστε να μπορείτε να ξεκινήσετε τη δοκιμή και τη βελτίωση. Καλή τύχη!