Πώς να ξεκινήσω ένα Eshop
Το πώς να ξεκινήσω ένα Eshop είναι ένα ερώτημα που βασανίζει πολλούς αυτήν την εποχή. Έχει δημιουργηθεί η ανάγκη κατασκευής ηλεκτρονικού καταστήματος αλλά υπάρχει μια γενική ασάφεια σχετικά με τις επιλογές που πρέπει να γίνουν όπως και με τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν.
Ελπίζω μέσα από αυτό το άρθρο να σας βοηθήσω να βάλετε τα πράγματα σε μια σειρά και να γίνουν όλα ποιο ξεκάθαρα.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ φυσικού & ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ακριβώς όπως και ένα φυσικό κατάστημα. Η μόνη διαφορά ευτυχώς είναι, ότι κοστίζει πολύ φθηνότερα. Από άποψη χρόνου εργασίας, παρακολούθησης, προβολής, φορολογίας, συντήρησης δεν διαφέρει καθόλου.
Ένα φυσικό κατάστημα απευθύνεται στην περιοχή γύρω από αυτό. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έχει Πανελλαδική ή Παγκόσμια απήχηση.
Τι χρειάζεται ένα Eshop
- Φορολογική υπόσταση – Λογιστή. Αν δεν έχετε ήδη δημιουργήσει μια επιχείρηση δηλωμένη στην εφορία, θα πρέπει να κάνετε έναρξη. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να σας καθοδηγήσει ένας λογιστής.
- Νομικός σύμβουλος. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έχει διάφορους όρους οι οποίοι χρήζουν νομικών συμβουλών για την συγγραφή τους. Δεν σημαίνει ότι θα έχετε μόνιμα έναν νομικό δίπλα σας. Αλλά για την δημιουργία αυτών των όρων καλό είναι να τον συμβουλευτείτε.
- Domain Name. Είναι το όνομα πάνω στο οποίο θα βασιστεί η ιστοσελίδα σας. Επίσης παίζει σημαντικό ρόλο στις αναζητήσεις της Google. Αν είναι διαθέσιμο ένα όνομα που είναι και λέξη κλειδί ταυτόχρονα είναι προτιμότερο. Δηλαδή αν το αντικείμενο είναι βραδινό φόρεμα και το όνομα της επιχείρησης Παπαδόπουλος, θα είναι προτιμότερο να κατοχυρώσω ένα όνομα π.χ vradino-forema.gr από το papadopoulos.gr. Έχω γράψει ένα σχετικό άρθρο εδώ: Domain Name
- Hosting. Πρόκειται για την φιλοξενία της ιστοσελίδας σας. H ιστοσελίδα-ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ένα σύνολο αρχείων, βάσης δεδομένων, που φιλοξενούνται σε ένα διακομιστή – υπολογιστή. Αυτός βρίσκετε σε ένα Data Center ειδικά διαμορφωμένο, με αδιάλειπτη παροχή ενέργειας και ένα σύνολο από κανόνες ασφάλειας. Όταν κάποιος πληκτρολογεί το domain σας στην ουσία κατευθύνετε στο Hosting και προβάλει τα αρχεία σας.
- Κατασκευή Eshop. Ένας web Developer Free Lancer ή μια Εταιρεία θα αναλάβει την δημιουργία του eshop σας, την προβολή, την βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης καθώς και την συντήρηση.
- Τρόποι Πληρωμής. Το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει κάποιους στάνταρ τρόπους πληρωμής όπως (Αντικαταβολή, Κατάθεση σε Τράπεζα, Paypal). Αν θέλετε να δέχεστε πληρωμή με κάρτες θα πρέπει να έρθετε σε συνεννόηση με μια τράπεζα η οποία θα σας διαθέσει ένα ηλεκτρικό
- Τρόποι Αποστολής. Θα χρειαστείτε μια καλή συμφωνία με κάποια από τις εταιρείες Courier, ώστε να εξασφαλίσετε τις καλύτερες δυνατές τιμές για μεταφορικά. Είναι πολύ σημαντικό στην λειτουργία ενός Eshop και θα δείτε σε πολλά καταστήματα δωρεάν μεταφορικά από ένα ποσό παραγγελίας και άνω.
Λάθη και παγίδες στην κατασκευή Eshop
Υπάρχουν λάθη και παγίδες που σας περιμένουν στην κατασκευή του Eshop.
Λάθη
- Αν νομίζετε ότι ένα eshop το κατασκευάζεις και στην συνέχεια δουλεύει μόνο του, έχετε διαπράξει το πρώτο σημαντικό λάθος. Όπως είπαμε στην αρχή του άρθρου είναι ίδιο με το φυσικό κατάστημα. Το καθαρίζεις, το συντηρείς, ανανεώνεις την βιτρίνα και τα προϊόντα, δημιουργείς ανέσεις προς τους πελάτες και είναι πάντα λειτουργικό. Ακριβώς αυτό συμβαίνει και με το Eshop.
- Αν δεν τα καταφέρνετε με την διαχείριση ή δεν προλαβαίνετε, μην αναθέσετε ποτέ σε ένα φίλο, έναν υπάλληλο που ξέρει το “Facebook”. Προσλάβετε κάποιον ειδικά για αυτήν την δουλειά, ή ζητήστε από μια εταιρεία να αναλάβει την διαχείριση. Είναι πολύ σοβαρή η διαχείριση και η επαφή με τους πελάτες.
- Ένα Eshop που μόλις δημιουργήθηκε δεν έχει έσοδα απευθείας. Χρειάζεται χρόνο, δουλειά, διαφήμιση. Εκεί έξω υπάρχουν χιλιάδες eshop που έχουν δημιουργηθεί πριν από το δικό σας. Αν περιμένετε να ξεκινήσει ένα eshop και να έχει κέρδη από την πρώτη εβδομάδα θα απογοητευτείτε.
- Κάντε έρευνα. Πολλά eshop ξεκίνησαν χωρίς να έχουν κάνει έρευνα αγοράς για το προϊόν που πουλάνε. Το αποτέλεσμα είναι στην πορεία να ανακαλύψουν ότι υπάρχει ανταγωνισμός με πολύ καλύτερες τιμές ή με καλύτερες παροχές.
Παγίδες στην κατασκευή Eshop
- Κόστος κατασκευής Eshop. Θα παρατηρήσετε ότι στην αγορά κατασκευής Eshop υπάρχει μεγάλη διακύμανση τιμών. Θα ακούσετε τιμές 300€ – 3.000€. Η παγίδα είναι στα ψιλά γράμματα. Αυτός που πουλάει ένα eshop με 300€ στην ουσία βάση ωρών εργασίας και μόνο, το κάνει δώρο. Αυτός που πουλάει ένα Eshop 3.000€ προφανώς συμπεριλαμβάνει στην τιμή τα κόστη του (Διαφήμιση, πολυτελείς εγκαταστάσεις, μεγάλο αριθμό υπαλλήλων). Η αλήθεια είναι κάπου στην μέση. Εμείς στην Websitepro λέμε ότι ένα eshop “ξεκινά” από 700 ευρώ και αυτό γιατί δεν είναι όλα τα eshop ίδια. Κάποιο έχει περισσότερα προϊόντα, τρόπους πληρωμής, διαφορετικές ιδιότητες, modules, και Custom επεμβάσεις. Άρα λοιπόν υπάρχει ένα κόστος βασικής εγκατάστασης, περιγράφοντας με ακρίβεια τι περιλαμβάνει (Hosting, Domain, Κατασκευή) και ότι προστίθεται χρεώνετε επιπλέον.
- Τεχνική Υποστήριξη. Η τεχνική υποστήριξη σε ένα eshop θεωρείται απαραίτητη και συγκεκριμένη. Θα πρέπει να προκαθορίσετε το κόστος και να σιγουρευτείτε ότι η τεχνική υποστήριξη είναι σε θέση να σας καλύψει. Το ότι δημιούργησε κάποιος για εσάς ένα eshop μην θεωρείτε σίγουρο ότι θα μπορεί και σας υποστηρίξει. Έχω συναντήσει πολλές φορές την περίπτωση (το έφτιαξε ο γραφίστας μου με έναν εξωτερικό συνεργάτη προγραμματιστή). Όταν θα έχετε πρόβλημα θα παίζετε το σπασμένο τηλέφωνο.
Διαφήμιση – SEO προώθηση για Eshop
Η κατασκευή είναι το πρώτο βήμα σε όλη την διάρκεια λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος, η προώθηση είναι το κυριότερο μέλημα σας. Μια διαδικτυακή επιχείρηση νεοσύστατη έχει την ανάγκη της διαφήμισης. Τα καταστήματα Zara, Coca Cola, Audi μπορεί να μην την χρειάζονται γιατί έχουν ήδη ένα καθιερωμένο Brand Name. Εσείς όμως θα την χρειαστείτε απαραίτητα.
Το SEO (Search Engine Optimization) είναι μια υπηρεσία που κοστίζει περισσότερο από την κατασκευή του Eshop, καθώς έχει μακροχρόνια διάρκεια υλοποίησης. Αυτό που θα προσφέρει είναι η βέλτιστη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Όταν λέμε κατάταξη εννοούμε την θέση σας στα αποτελέσματα αναζήτησης για συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά. Eshop που βγαίνουν πρώτα στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι κερδοφόρα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Συνοψίζοντας
Ένα eshop μπορεί να αποβεί μια κερδοφόρα επιχείρηση εφόσον της δοθούν όλα εκείνα τα προαπαιτούμενα που θα είχε και ένα φυσικό κατάστημα. Σχεδιάστε σωστά την υλοποίησή του και δώστε του τον χρόνο και την προσοχή που χρειάζεται.
Όπως πολλές επιχειρήσεις φυσικά καταστήματα έχουν αποτύχει, αυτό μπορεί να συμβεί και σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Όλες οι επιχειρήσεις “επιχειρούν” δηλαδή ρισκάρουν. Εσείς φροντίστε να πάρετε το μικρότερο ρίσκο. Αυτό θα γίνει με προσεκτικά βήματα υλοποίησης και πολλή δουλειά.
Αν σκέφτεστε να ξεκινήσετε το δικό σας Eshop και επιθυμείτε να το σχεδιάσουμε μαζί, συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα για να έρθουμε σε επικοινωνία μαζί σας.